מתן התראה לצד שכנגד שאינו מיוצג
עובדות המקרה:
עורך הדין הפונה מתעתד להעניק שירותי גביית חובות לחברה העוסקת בהחזרי מס ומבקש לדעת אם באפשרותו לפנות טלפונית ללקוחות החברה לצורך הסדרת החוב לפני משלוח מכתבי התראה ופנייה להליכי גבייה, והאם מותר לו בנסיבות אלו לקבל פרטי אשראי מהלקוחות כדי להעבירם לחברה לצורך חיובם בחוב שכר הטרחה, או לפעול כן בעצמו.
עמדת ועדת האתיקה:
ועדת האתיקה הבהירה כי פניה בכל דרך מקובלת (לרבות טלפונית) עובר למשלוח מכתב התראה ופתיחה בהליכי ביצוע הינה מותרת, ובלבד שמספר הפניות יהיה סביר בנסיבות העניין ושפניה טלפונית או משלוח מסרונים באמצעות יישומון להעברת מסרים לא ייעשו בשעות הלילה כהגדרתן בחוק העונשין, התשל"ז-1977 (בהקשר זה ר' מדיניות הוועדה 2.008 בעניין מתן התראה לצד שאינו מיוצג).
עוד הובהר כי לקבלת הוראות מפורטות אודות הסמכות לאסוף נתוני כרטיסי חיוב ולהעבירם לגורם אחר (החברה), תחת ביצוע חיוב ישיר למשרדו או באמצעות הפניית החייב למשרדי החברה – על עורך הדין הפונה לפנות לגורמים המוסמכים, ובכלל זה לרשות להגנת הפרטיות במשרד המשפטים ולממונה על כרטיסי חיוב מטעם בנק ישראל.