העליון: להחמיר בענישה על אלימות במשפחה

התרבות מקרי הרצח של נשים בידי בני משפחותיהן, מחייבת את בתי המשפט להחמיר בענישה על אלימות במשפחה – קובע (31.1.19) שופט בית המשפט העליון, עופר גרוסקופף, בהסכמת השופטים ניל הנדל ואלכס שטיין.

השופט גרוסקופף מזכיר, כי בשנה שעברה נרצחו 26 נשים בידי בני זוגן וקרוביהן – "נתון מצמרר המשקף מציאות חברתית קשה עמה לא ניתן להשלים". הוא מוסיף: "בית משפט זה עמד, וחזר ועמד, על החשיבות העליונה של מיגור תופעת האלימות נגד נשים על ידי בני זוגן, בין השאר באמצעות ענישה מחמירה ובלתי מתפשרת".

השופט גרוסקופף מצטט את פסיקתו של השופט המנוח אדמונד לוי משנת 2007: " חדשות לבקרים אנו מתבשרים על גבר נוסף שחבל בבת-זוגו, ולא מעטים הם המקרים שהתקיפות הסתיימו במותה של הקורבן. את הרוח הרעה הזו יש לעקור מן השורש, ומקום שהסברה וחינוך לא עושים את שלהם, מצווה בית המשפט לתרום את תרומתו בדרך הענישה שינהיג".

ואילו בשנת 2015 אמרה השופטת ענת ברון: "נשים רבות נתקלות בקושי ממשי לגדוע את מעגל האלימות נגדן, ואף להתלונן לא יעזו. ענישה הולמת ומרתיעה בעבירות מסוג זה, יש בה משום הכרה בהשפלה ובמצוקה הנוראה שחווה אישה הנתונה לדיכוי ואלימות מצד בן זוגה; כמו גם העלאת המודעות לתופעה של אלימות נגד נשים, שהיקפה כאמור ניכר ומדאיג".

כעת מוסיף השופט גרוסקופף: "השנים חולפות, נדמה לנו שאנו צועדים קדימה לעבר עולם מתקדם ושוויוני יותר, ואולם, לדאבון הלב, בתחום האלימות נגד נשים מצד בני זוגן וקרוביהן עולם כעוולתו נוהג. במצב דברים זה ענישה מחמירה נגד בני זוג אלימים הייתה ועודנה צורך השעה, ועובדה מצערת זו מפחיתה את המשקל שניתן לייחס לשיקולי ענישה אחרים".

לצפייה בפסק הדין לחצו כאן

התחברות למערכת
מס׳ רשיון לא תואם
האתר החדש של ועד מחוז תל אביב כבר כאן! אם אתם נתקלים בבעיה במהלך הגלישה, אנא צרו קשר במייל support@talpress.co.il