ישיבת ועד מצולמת 9.7.2023

ישיבת ועד מחוז תל אביב 9.7.2023

 

לשכת עורכי הדין בישראל, מחוז תל-אביב

פרוטוקול מישיבת ועד מחוז תל-אביב

ישיבה שנועדה ונתכנסה ביום ראשון, 9.7.2023

כ' בתמוז התשפ"ג, שעה 17.00, בבית הלשכה

דניאל פריש 10, תל-אביב


רשמה: שוש בלו

השתתפו:   

עו"ד עמית בכר – יו"ר מחוז תל-אביב

וה"ה חברי הועד:

עו"ד אריאל שפירא – יו"ר ועד המחוז

עו"ד משה טייב

עו"ד חיה מנע

עו"ד גיא קנפו

עו"ד בת אל וולנטיין

עו"ד בלאיש סולטניק

עו"ד רותם פרלמן פרחי

עו"ד מרלין שושנה

עו"ד גילה מאור ארליך

עו"ד שרון ציונוב

עו"ד מירב בר זיק

עו"ד מאיה נורי שקד

עו"ד רועי קנת

עו"ד סמדר שטנר סייג

עו"ד אדיר חרמון

עו"ד דון נחמן

עו"ד גיא רוטנברג

עו"ד תומר בכר

עו"ד דניאל חקלאי

עו"ד רון לוינטל

 

מנגנון:

דנה אורן ינאי – מנכ"לית המחוז

 


על סדר היום:

 

·     אישור הקלטה וצילום של ישיבות הוועד

·     סקירת מנכ"ל את פעילות מחוז תל אביב

·     בחירת מורשה חתימה

·     מינוי ועדת כספים של מחוז תל אביב

·     מינוי מ"מ יו"ר מחוז

·     בחירת נציג המחוז למועצה הארצית

·     השלמת חברי ועדת אתיקה

 

 

 

 

* * *

 

 


פתיחת היו"ר

 

עו"ד ליאור שפירא-היו"ר:

שלום לכולם. ערב טוב. אני רוצה לפתוח את הישיבה הראשונה של ועד מחוז תל-אביב. ברכות. עברנו מערכת בחירות לא פשוטה אבל עכשיו צריך גם להתחיל לעבוד.

אציין שלפני שהתחילה ההקלטה חברי הועד הסכימו להכניס מחוץ לסדר היום את האופציה שכל ישיבות וועד המחוז יהיו מוקלטים ב-live ויאוחסנו באתר הלשכה על מנת שציבור עורכי הדין יתרשם ממה שאנחנו עושים וקבלנו את ההחלטה פה אחד, גם להכניס את הנושא מחוץ לסדר היום.

לפיכך, אני מבקש מכם אישור לצילום והקלטה של ישיבות הוועד, שיופיעו גם באתר וגם ב-LIVE.

האם יש מי שמתנגד להעלות הנושא לסדר היום?

אין מתנגדים.

באין מתנגדים מאשרים פה אחד להעלות נושא של אישור לצילום והקלטה של ישיבות הוועד, שיופיעו גם באתר וגם ב-LIVE.

 

החלטה

פה אחד מאשרים להעלות כנושא לסדר היום אישור של צילום והקלטה של ישיבות וועד מחוז תל אביב שיופיע גם באתר וגם ב- LIVE.

 

 

עכשיו, אנחנו עוברים לסדר היום כפי שמופיע בסדר היום ועל פי מה שזומנתם לישיבה.

 

הצגת חברי ועד המחוז וסקירת מנכ"ל את פעילות מחוז תל אביב

 

עו"ד ליאור שפירא-היו"ר:

 

נפתח תחילה בהצגה של חברי ועד המחוז- כל חבר מוזמן להציג את עצמו :

 

עו"ד חיה מנע:

שלום לכולם, נעים מאד, אני עו"ד חיה מנע. עו"ד עצמאית בתחום הנזיקין, במשפט האזרחי המנהלי ודיני עבודה. פעילה עשר שנים בלשכת עורכי הדין, בעיקר במחוז תל אביב. פעם ראשונה בוועד המחוז, אבל גם הייתי סגנית יו"ר המחוז ופעילה בהרבה מאד וועדות. אוהבת את המחוז, חשוב לי שהמחוז יחזור להיות מחוז מוביל, רלבנטי, מחובר לעורכי הדין ולכן אני פונה. המטרה היא שביחד כולנו נפעל להשגת המטרה הזו, ואני מקווה שכך יהיה. מאחלת בהצלחה כמובן.

 

עו"ד מרלין שושנה:

אני מומחית ליטיגטורית. עובדת במשרד מאד גדול ומתמחה בתחום אזרחי מסחרי וגם הוצאה לפועל. יש לי תואר שני מנהל עסקים התמחות בניהול. אני חברת וועדת מחוז תל אביב. חברת וועדת אתיקה ארצית לשעבר ומאחלת לכולם בהצלחה ויחד זה כוח.

 

עו"ד גיא קנפו:

אני שותף מנהל במשרד לויטה מזור קנפו. עוסקים במספר תחומים, בין היתר, חדלות פרעון, תחום שאני מתמקצע בו. תואר שני במנהל עסקים בבר אילן. אני שמח להיות פה ומקווה לעשות טוב למחוז ובכלל לציבור עורכי הדין.

 

עו"ד דניאל חקלאי:

אני עצמאי, משרד שלי בתחום המשפט הפלילי. אני פעם ראשונה כאן ומקווה שנעשה הרבה.

 

עו"ד רותם פרלמן פרחי:

אני שותפה במשרד erm, אני ראש המחלקה המסחרית, טכנולוגיה והגנת המידע. אני בכלל חיפאית. התגלגלתי לפה במקרה, שכן הקריירה שלי בתל אביב אבל אני גרה בחיפה. נבחרתי גם כחברה במועצה הארצית. נעים להכיר את כולם, בהצלחה.

 

עו"ד סמדר שטנר סייג:

אני עצמאית, עו"ד בנדל"ן. אני פעם ראשונה פה. מקווה לתרום את חלקי.  נעשה דברים טובים.

 

עו"ד מירב בר זיק:

אני שותפה במשרד תל צור ושות'. זו פעם הראשונה שלי בכלל בכל מה שקשור לענייני הלשכה. הרגשתי שזה זמן נכון להצטרף ולפעול. שיהיה בהצלחה.

 

עו"ד גילה מאור ארליך:

אני מפרקליטות תל אביב, אזרחי. מתעסקת שנים רבות במעמד אישי ומנהלי.

אני בפעם הראשונה כאן ואשמח לתרום גם מהידע וגם לנסות לשלב עורכי דין מהשירות הציבורי בפעילות של הלשכה.

 

עו"ד תומר בכר:

זו הקדנציה השנייה שלי פה בוועד. גם בארבע השנים הקודמות הייתי בוועד מחוז תל אביב. פעיל מאד בלשכה ובמחוז בכלל ב-20 השנים האחרונות. חבר וועדת אתיקה, חבר בית הדין המשמעתי, יו"ר הוועדות המקצועיות שבתחום שלי. יש לי משרד בתחום הנזיקין והביטוח. שמח להיות פה. מקווה שיהיו ארבע שנים של פעילות ענפה לטובת המחוז ובהצלחה לכולנו.

 

עו"ד רון לוינטל:

אני כמו תומר עברנו הגרף והצלחנו להישאר מהוועד הקודם לוועד הנוכחי ביחד עם חברים נוספים שגם היו כאן בעבר. משרדי מתעסק בתחום לשון הרע, הדיבה וכדו'. גם אני הוצבתי במקום לא ריאלי ברשימה הארצית והוא הפך להיות ריאלי.

אני מאד מקווה שנהפוך את המחוז לבולט, חזק ומשמעותי עבור עורכי הדין.

 

עו"ד רועי קנת:

אני ראש ענף אשראי גביה בבנק לאומי בתחום של חדלות פרעון. אני גם יו"ר ארגון המנהלים בבנק לאומי. אני חושב שבאתי להביא לפה ולתרום מנסיוני בתחום של מנהיגות ובתחום של חדלות פרעון ולחזק את הקשר בין בנק לאומי ובין לשכת עורכי הדין ואשמח לסייע בכל דבר ועניין.

 

עו"ד גיא רוטנברג:

אני עובד בהסתדרות, מנהל חטיבה ארצית בהסתדרות עובדי המדינה. אחראי על תחומי שכר רוחביים ומספר מקומות עבודה, משאים ומתנים מול הממשלה. בקדנציה הקודמת הייתי סגן יו"ר פורום העבודה הארצי. זו הפעם הראשונה שלי בוועד. שמח להיות פה.

 

עו"ד אדיר חרמון:

אני איש רשות המים, עו"ד בלשכה המשפטית שם, מתעסק בעיקר ברגולציה, חקיקה, מנהלי, אזרחי. בקדנציה הקודמת עמדתי בראש וועדת המכרזים של המחוז. אני מקווה שנביא את נקודת המבט של המגזר הציבורי , של עורכי הדין שעובדים במגזר הציבורי ואת הקשר שלהם עם המחוז, כי יש הרבה עורכי דין שגרים באיזור תל אביב וגם באיזור מרכז, אבל עובדים בירושלים וצריכים לחשוב איך נותנים מענה גם להם ולא רק למי שנמצא שם.

 

עו"ד דור נחמן:

אני שותף מייסד במשרד שוק-נחמן. אנחנו עוסקים בכל התחומים של קניין רוחני, אינטרנט, טכנולוגיות, סטארט-אפים ויזמות. אני פעיל בלשכה כבר למעלה מעשור, מגוון נשיאויות של וועדות מקצועיות ובנוסף פעילות ציבורית נוספת. ואני חושב שדווקא זו העת להפוך אותנו ליותר רלבנטיים מתמיד, דווקא בימים האלה ולחזק את הקשר של המחוז עם ציבור עורכי הדין במחוז. בהצלחה.

 

עו"ד משה טייב:

אני עוסק בתחום הנזיקין והביטוח, בעל משרד עצמאי בבני ברק. פעיל בלשכה משנת 2011. בהתחלה בתור סיעת צעירים, הייתי סגן ראש לשכה של דורון ברזילי, אחרי זה משנה של אפי ואחר כך משנה של חימי. חבר ועד מרכזי. הייתי יו"ר דירקטוריון של החברה הכלכלית של הלשכה. פעם ראשונה שאני חבר ועד מחוז. בקדנציה הזו ההתמקדות שלי באופן אישי תהיה במחוז כדי להוביל את המחוז למה שהכרנו לפני מספר שנים ולהפוך את המחוז הזה למקום מספר אחד, אם בשירות ואם בוועדות המקצועיות והכל פה צריך לעבוד כמו מכונה משומנת ונעשה את זה בשיתוף פעולה מלא, אתכם, עם ליאור ונעבוד כמובן בצורה מאד אחידה עם המועצה הארצית ועם עמית. כולנו משפחה אחת, יחידה אחת ונעבוד בשיתוף פעולה מלא. אנחנו פה כדי להפוך את המחוז הזה למחוז רלבנטי, מקצועי, חזק, משפיע, ואני בטוח שנעשה טוב ונצליח.

 

עו"ד שרון ציונוב:

אני מנהלת הקליניקות הפרטיות ברייכמן ואני מספר 2 של דניאל.

 

עו"ד מאיה נורי:

אני עוסקת בדיני עבודה של משרד עצמאי וגם חברת מועצת העיר תל אביב יפו, מחזיקה בתיק הצעירים ומקדמת את תחום הנגישות. פעילה פוליטית.

 

עו"ד בת אל וולנטיין (הצטרפה באיחור)

אני מברי המזל (רון ואני), שנבחרנו גם למועצה הארצית של המחוז. אני הייתי חזרתי לפני מספר שנים עם עמית ונדב וכך בעצם הכרנו. הייתי יחד עם חיה, יו"ר הוועדה לקידום מעמד עורכות הדין במחוז תל אביב. בהסמכה המקצועית שלי, אני עורכת דין בתחום ההייטק. הייתי 6 שנים ב'הרצוג פוקס נאמן'. חודש לפני השותפות במחלקת ההייטק לקוח הציע לי  תפקיד בכיר בחברה שנקראת 'ביהירו', שעוסקת בתחום האבקת הדבורים, עם סנסור חכם מתוך כוורת ומכשיר רנטגן שהופך את הכוורת לשקופה וחכמה ואומר מה קורה בתוכה. למעשה, 75% מהיבולים החקלאיים, כאשר כל ביס שלישי שאנחנו מכניסים לפה תלוי בהאבקה של דבורת הדבש. אני עדין עורכת דין בתחום ההייטק ועושה גם דברים אחרים בחברת 'ביהירו' וזה קורה במחוז יחד עם רון ועם רותם ועם עוד פנים וגוונים אחרים ונראה ש'שיחקנו' אותה ברמת הבחירות ללשכה.

 

עו"ד ליאור שפירא-היו"ר:

בתפקיד הראשון שלי בתור יו"ר מחוז תל אביב, אני רוצה להגיד לך בשם כולנו מזל טוב.

 

עו"ד ליאור שפירא-היו"ר:

דנה היא המנכ"לית הוותיקה של המחוז. בהמשך היא תיתן סקירה על המחוז וגם תציג את עצמה.

בינתיים, אני אציג את עצמי לאלה שלא יצא להם להכיר אותי.

שמי ליאור שפירא. אתחיל מהסוף ואומר שאני מעולם לא הייתי במחוז תל אביב, לא יצא לי, למרות שאני חבר מועצת לשכת עורכי הדין הוותיק ביותר שיש, אין וותיק ממני כיום. הייתי בוועד מרכזי, במועצה הארצית, אני מ"מ ראש לשכת עורכי הדין, אני יו"ר 'ממברס' והצרכנות של לשכת עורכי הדין, אני יו"ר החברה הכלכלית של לשכת עורכי הדין ויו"ר ההוצאה לאור של הלשכה. הייתי ראש לשכה תקופה קצרה ועכשיו אני יו"ר מחוז תל אביב.

 

בנוסף, יש לי משרד עורך דין עצמאי ואני עושה בעוד כל מיני דברים התנדבותיים ברמה המוניציפאלית ודברים אחרים. אני יו"ר מועצת העיר תל אביב יפו, שגם שם אני מטפל בוועדת בנין עיר ובספורט שאני מאד אוהב. אני יו"ר קרן רבינוביץ, שזה מאד ומאד מאתגר – קרן לקולנוע וטלוויזיה – התרבות הגדולה ביותר במדינת ישראל שעוד פעילה. רוב הסרטים הישראלים שאתם מכירים נעשו בתמיכה של הקרן. ויש לי עוד תפקידים נוספים, שהם אולי פחות חשובים ומעניינים עתה.

 

כפי שאמרתי, מאחר שאני עושה לא מעט דברים, השיטה שעל פיה אני עובד, היא בשיתוף פעולה מלא. אני מאציל סמכויות לכל הסובבים אותי ועובד בשיתוף פעולה מלא ואני מגלה שזו הדרך על מנת להגיע להישגים, שכן לא כל החוכמה, לא כל הידע ולא כל היכולת נמצאים אצל אדם אחד וכולנו ביחד נצליח להגיע להרבה יותר. אני כן מתכנן לעשות ישיבות. אני יודע שבקדנציה הקודמת זה התאפשר פחות, אבל אני חסיד של ישיבות ונעשה ישיבות בצוותים, כפי שנחליט. כל אחד שמרגיש שהוא רוצה לעשות משהו ספציפי למחוז, שיגיד לי או למשה וייקח את זה על עצמו ויעשה ואנחנו ניתן את כל הגיבוי ואת כל הדברים וכל מה שצריך וכולנו נהיה מסביבו, לרבות כנסים, ימי עיון וכל פעילות שאתם חושבים שהיא נכונה וחשובה לציבור עורכי הדין ובכלל. התמזל מזלנו, להבדיל מוועד מחוז רגיל, כי לוועד מחוז זה יש ייצוג גדול במועצה הארצית ואני חושב שאנחנו המחוז עם הייצוג הגדול ביותר. בדרך מקרה זה קרה, כאשר המקומות הלא ריאליים הפכו פתאום להיות ריאליים וכולם נכנסו מהסיעה שלנו וכך יש השפעה מאד גדולה של המחוז הזה ואפילו די דומיננטית. אנחנו נהיה בין 4 ל-5 חברים במועצה הארצית שזה דבר חסר תקדים. ולכן העוצמה שלנו היא חזקה מאד, גם מהבחינה הארצית. על כן, בואו נעשה משהו טוב לטובת עורכי הדין, כי בשביל זה אנחנו כולנו וכולנו עושים את זה בהתנדבות כדי לעשות משהו טוב ומועיל ולחשוב מחוץ לקופסא. אני מעריך שהמועצה הארצית תדע לתמוך בנו בכל יוזמה שאנחנו נרצה לעשות, אם רק נרצה. ההפרדות שהיו בעבר בין המחוז הזה לבין המועצה הארצית בתקופות העבר לא קיימות היום. אני ועמית לסיעה אחד הם ולכן גם אנחנו אחד הם, וכל דבר שנצטרך המועצה תעמוד לימיננו ואנחנו לימינה. זו הזדמנות פז ואנחנו לא נפספס אותה.

 

גב' דנה אורן ינאי – מנכ"לית המחוז:

נעים מאד, אני דנה אורן ינאי, מנכ"לית מחוז תל אביב בארבע השנים האחרונות.

אני חושבת שאני מכירה את רובכם, בין אם חברי וועד ובין אם כפעילות בלשכה, במחוז ובכלל בשאר ההתנדבויות האחרות שלי.

שיהיה בהצלחה לכולם ודלתנו תמיד פתוחה לכל יוזמה. אני אתן סקירה קצרה או ארוכה (בהתאם לשאלות) על איך מחוז תל אביב בנוי ועל הפעילות שלו, כאשר הנגזרת מפה – איך אתם ביחד עם עוד עורכי דין יוצקים תוכן לתוך המנגנון שקיים.

 

עו"ד ליאור שפירא-היו"ר:

אני רוצה לציין שזימנו לישיבה זו את ראש לשכת עורכי הדין, את שותפי לדרך – עו"ד עמית בכר, אבל הוא בחו"ל ולא יוכל להגיע ומכאן אני מברך את כולנו בשמו גם כן, שכן הוא היה גם יו"ר המחוז היוצא ואני אומר בשמי שהחלק העיקרי בהישג של הבחירות, בתוצאות של הבחירות, אני בהחלט זוקף לזכותו של עמית. ועכשיו אחרי כל מה שעשינו, צריך לתת את הקבלות גם בארצי וגם במחוז.

 

גב' דנה אורן ינאי – מנכ"לית המחוז:

קצת על המחוז ואיך הוא בנוי ברמת המחלקות הסטטוטוריות מול המחלקות של הפעילות שלנו למען עורכי הדין במחוז. מחוז תל אביב מונה כ-28,000 עורכי דין. מחלקת האתיקה – אחת מאבני היסוד של פעילות המחוז, ביחד עם בית הדין.

יו"ר ועדת האתיקה מונה על ידי ועד המחוז – עו"ד ערן גולן. כמובן שזה תפקיד בהתנדבות.

פרקליט וועדת האתיקה – רמי דיין מונה על ידי מינוי של יו"ר ועדות האתיקה של שאר המחוזות, לפני כשנה: רמי דיין, עו"ד אליענה, קורל, ערן ואור.

אתן הערת ביניים, שכן מחלקת האתיקה עברה בשנה האחרונה רפורמה מלאה, החל מיו"ר וועדה ועד פרקליט ועובדי המחלקה. כוח האדם התחלף. הקמנו את המחלקה מחדש לפני כשנה ואנחנו מאד שמחים לראות גם את התוצאות שאחר כך גם אדבר עליהם. אציין שאליענה, קורל, ערן ואור עורכי הדין, קובלים.

מזכירות – עו"ד עדי קירשן. מתי ואתי, שגם היא עובדת חדשה.

בבית הדין: יש לנו נשיאות בית הדין שנבחרה בבחירות פנימיות בקרב הדיינים. יוסי הוא נשיא בית הדין, ביחד עם הצוות שלו: יפעת, ליאור יניר, דניאל ואורי.

המזכירות הם עובדי המחוז: בקי, חן שנמצאת עתה בחופשת לידה, ענת ונועם שהשאלנו אותה מהמזכירות לבית הדין.

וועדות המקצועיות – עובדת ותיקה טלמור.

חלל עבודה לעורכי הדין – אושרת שהייתה עוברת בספריה שהייתה בבעלות מחוז תל אביב, אשר ישבה בבית אריאלה – למעשה סגרנו את הספריה, בגלל שאף אחד לא הגיע לשם ואז העברנו אותה לחלל העבודה שהקמנו.

לשכת הקשר: יעל קליין, שגם היא עובדת ותיקה.

במחלקת האקדמיה  –  מורן וויקי, שמרביתכם מכירים.

בתרבות – רלי.

לירון – שליחויות, לובי ועוד הרבה תרומה נוספת למחוז.

הנה"ח – אנה ברוק.

מזכירות – נועם קורן

תפעול אתר ודיגיטל – מעיין.

מאי, שהיא עובדת שאנחנו מאד אוהבים, בעלת צרכים מיוחדים שאנחנו עוסקים בשילוב שלה, בזמן שנועם יושבת בבית הדין, היא עוזרת לנו במענה לשיחות טלפון וכל עבודה אחרת שהיא יכולה לתת לנו יד.

תחזוקה ותפעול – אורי שלנו האלוף – נמצא כאן מאחור.

עדי –הגרפיקאית

ועוזרת מחוז, שתיבחר בהמשך.

סה"כ 26 עובדים

 

לפני 4 שנים היינו במצבת כוח אדם של 46 עובדים, כשהמחוז היה מחוז משולב של תל אביב והמרכז.

בחצי הראשון של הקדנציה עסקנו בהפרדה בין המחוזות בכוח אדם ובהתייעלות כוללת.

מבחינת הפעילות  – אעבור כל מחלקה ואציג בגדול, ואם יש שאלות – זה הזמן.

במחוז תל אביב פעלו כ-57 וועדות (אני אומרת כ-, כי תמיד אפשר להוריד ותמיד אפשר להוסיף, זה תלוי בכם בפעילות בצורך של עורכי הדין.  למעלה מ-1000 עורכי דין פעילים בוועדות. 170 חברי נשיאות שייבחרו על ידי וועד המחוז.

המטרה של הוועדות המקצועיות היא לשמור ולחזק את הקשרים המקצועיים עם המנהל הציבורי במחוז. טיפול בבעיות שמועלות גם על ידי חברי הוועדה וגם על ידי ציבור עורכי הדין. מעלים בעיות, אתגרים, דילמות. אורחים נפגשים מקצועית על מנת לעלות את זה על סדר ומשם אנחנו רואים לא פעם שמצליחים להביא לשינוי בצד המקצועי של עורכי הדין. יוצרים ממשקי עבודה לעורכי דין, מפגשים בלתי אמצעים ומעשירים את המקצוע באמצעות סיורים מקצועיים מחוץ למשרד. למעשה, טלמור שמרכזת את הוועדות יושבת עם הנשיאות והם בונים תוכנית עבודה ברמה הרבעונית. הם יודעים גם להגיב מעכשיו לעכשיו בהתאם לדברים שקורים בכנסת על סדר היום הציבורי. אז יש להם גם את התוכנית ארוכת הטווח וגם את האירועים, שבהם הם מגיבים לסדר היום הציבורי.

יש וועדות שאנחנו כבר יוצרים, כמו למשל וועדת מעמד האישה, שיש לנו כבר אירוע שנתי קבוע, שאנחנו מקיימים לעורכות הדין, שזה גם פאנל מקצועי וגם העשרה.

הוועדה שהיא סטטוטורית היא וועדת ההתמחות, שדנה בבקשות לאימון מתמחה, אשר מתקיימת לפחות אחת לחודש. אנחנו מקבלים את הנתונים מהלשכה בירושלים ולמעשה פה אנחנו עושים את הראיונות ומעבירים המלצות.

והוועדה גם עושה ביקורים במשרדים. הוועדות עצמן גם עושות פרויקטים מיוחדים, אם זה וועדת מעמד האישה שהזכרתי. וועדת התחדשות עירונית עשתה פרויקטים ותמשיך אותו, כפי שאני מקווה, של עורכי דין מנגישים מידע וייעוץ בערים שיש בהם התחדשות עירונית, סיור של וועדת פלילים. קניין ומקרקעין ערכו  איזשהו מפגש פרונטלי עם הבכירים של הרשויות. כל וועדה מחפשת לעשות גם את השוטף וגם אירועים שהם אירועי דגל.

 

וועדת האתיקה, כמו שהתחלתי לציין, למעשה בודקת ובוחנת את התלונות, חוקרת, מעלה את כל החומרים לוועדה לקבל החלטה – האם לגנוז או להעמיד לדין. ביולי 2022, כשרמי נכנס לתפקיד היו למעשה מ-1600 תלונות. ובנוסף לתלונות, כמו שגם ראיתם גם מתקבלות עוד 900 תלונות באותה שנה. למעשה הם טיפלו כבר 1570 תיקים ואנחנו מעריכים שיטפלו עד סוף שנת 2023 בעוד רבים מהתיקים. כשאנחנו נכנסנו בקדנציה הקודמת היה לנו פער של תיקים מ-2017/18 שלא נגעו בהם. והיו גם תיקים מ-2014/15.

אנחנו מקווים שעד סוף השנה לפי תוכנית העבודה, כל הפער יצטמצם ובדצמבר נהיה רק עם תיקים פתוחים של 2023. אין ספק שהמחלקה עשתה פה שיפור מדהים. וגם חברי, העובדים וחברות הוועדה שמגיעים בהתנדבות להרבה מאד ישיבות בדחיפות מאד גבוהה וגם כל תקופת הקורונה והכל בהתנדבות מלאה כמובן.

 

השקף לפניכם מהווה דוגמה לדוח שהוגש על ידי צוות הוועדה על מנת שנוכל לעקוף כל כמה חודשים- על איך התיקים מטופלים. הם מגישים לוועד המחוז בשביל שתוכלו להיות חלק מרכזי בלופ של הטיפול בתלונות.

 

דגש נוסף ששמנו בשנה האחרונה הוא בנושא של התביעה; אם בעבר הייתה בעיה עם הגביה, אנחנו עוברים היום טיפול הרבה יותר נכון, גם של אתיקה, בית דין והנהלת חשבונות.

 

בבית הדין המשמעתי נכנסנו עכשיו לקדנציה חדשה. נבחנו מאה חברים חדשים שנבחרו מזה כבר לארבע שנים, גם חברים הנשיאות. כרגע, אנחנו לקראת יום עיון מרוכז לאבות של בית הדין והכשרות לכל הדיינים החדשים. גם שם נעשה סדר. באשי – הנשיא היוצא הייתה לו קדנציה מאד טובה.

 

קצת על סדר כדי שתבינו מה קורה בבתי הדין – בחודש יש 14-15-20 דיונים ו-4 (3-5) ימי מוקד, תלוי כמה שאפשר ושם אנחנו רואים את השיפור של העבודה של בית הדין.

 

מחלקת האקדמיה – עד עתה דברנו על מחלקות סטטוטוריות, הרי שמחלקת האקדמיה נמצאת בחוק הלשכה. יש לנו את האפשרות לקיים פעילות אקדמיה של השתלמויות, ערבי עיון, ימי עיון, כנסים, למען עורכי הדין. התפקיד של המחלקה מאד ברור והוא לתת כלים מקצועיים לעורכי הדין להיות עורכי דין הרבה יותר טובים ומקצועיים.

 

מבחינת מספרים – לקחנו את שנת 2022 כדוגמה. 800 מרצים לקחו חלק בפעילות, 150 שופטים, מספר המשתלמים כ-10,000, כמובן שחלקם גם חוזרים. 23 השתלמויות ב-101 מפגשים, 75 ערבי עיון, 13 סדנאות ב-20 מפגשים.

 

הכנס השנתי באילת מאורגן כולו על ידי צוות העובדים ללא חברות הפקה, גם בצד האקדמי וגם בצד ההפקתי.

15 השתלמויות לצעירים – זה פרויקט שהכנסנו. אחרי כל הסמכה אנחנו יוצרים המיועדת לצעירים, ללא תשלום, ממש צעד אחר צעד, כשאנחנו עושים את זה בהדר דפנה.

בקיץ אנחנו עושים את הכנסים החד-יומיים. השנה זה יהיה במלון קרלטון.

בנוסף, אנחנו נותנים הרצאות מעשירות.

ופעם בשנה יש לנו ערב הוקרה, גם לוועדות המקצועיות וגם למרצים שלנו באקדמיה.

 

מחלקת תרבות – תקציב המחלקה הוא 5% מסך תקציב הפעילות של מחוז תל אביב. כך נקבע על פי החוק. מה שאומר שסדר גודל הפעילות שלנו הוא בין 450,000 ל-500,000 אלף ₪ – פעילות בשנה. למדנו לייצר כמה שיותר פעילות בכמה שפחות כסף. חלק מהפעילויות גם במעגל סגור.

 

למעשה התפיסה שלנו לייצר מעבר לעבודה המקצועית הסטטוטורית – לייצר קהילה – קהילה של עורכי דין. יש לנו כבר כמה מסורות:

      האחד הוא אירוע משפחות בשפיים. הוא היה בתחילת הקיץ, התקיים כמדומני לפי כשבועיים.

      רוק במחוז – אירוע שהשנה אמור להיות בפעם השלישית בחודש ספט'-אוק' בפארק רעננה.

      שני אירועים עם סדר גודל של בין 4000-6000 משתתפים.

      אירוע פורים.

אלה אירועים שעורכי הדין מחכים כבר לפגוש. אנחנו מקיימים הצגות סגורות לעורכי דין, גם ברמת האטרקטיביות וגם ברמה שבו הם באים לאירוע קהילתי סגור, שאנחנו נותנים ערך מוסף.

 

פרויקטים שחלקם יותר הצליחו, חלקם פחות. אבל זו דוגמה רק למה שאפשר לעשות בהתאם לרצונות שלכם.

 

פרויקט LNI – פרויקט שתומר הוביל בשנה שעברה, בקדנציה הקודמת וגם סמדר לקחה בו חלק, ששווה לעשות שם חשיבה מחדש, איך אנחנו בונים אותו, אולי בצורה טיפה אחרת, כאשר הכוונה שהרעיון הוא באמת לייצר BNI רק לעורכי דין.

 

חלל העבודה בהדר דפנה, שמשמש גם כחלל עבודה, שבאים צעירים להשכיר בו לפי שעות וגם בערב הוא פעיל למען צעירים וועדות מקצועיות.

 

פרויקט מסלול להכוון מקצועי – פרויקט שיצרנו במחוז, שאפיינו את מקצוע עריכת הדין ולמעשה כל עו"ד שנמצא בצומת דרכים יוכל לקבל הכוון בתוך אולם המשפט בשביל שלא יברח ממנו.

 

בזמן הקורונה – יצרנו פודקאסט של המחוז בנושאים משפטיים.

 

זהו בגדול.

 

עו"ד ליאור שפירא-היו"ר:

האם יש שאלות?

 

עו"ד תומר בכר:

איך הממשקים בין המקצועות והאקדמיה?

 

גב' דנה אורן ינאי – מנכ"לית המחוז:

מצוין. למעשה, זה מאד מבלבל, כי אתה אומר לפעמים, שאנחנו על אותם שדות, אבל אנחנו כל פעם מנסים לפקס גם את הצוות שלנו וגם את הנשיאות ואת המרצים, שהמטרה של הוועדות המקצועיות היא לייצר ממשקים, להתעסק בידע, להתעסק בחדשנות, אבל לתרגם את זה לממשקי עבודה נכונים יותר לעורכי דין. באקדמיה זה אספקט יותר לימודי. יש אירועים שהם מקיימים ביחד, כשאנחנו רוצים לקחת את הממשקים האלה, אבל גם להרחיב אותם טיפה מעבר למחוז תל אביב ואז שם אנחנו באמת יוצרים שיתוף פעולה בין הוועדות המקצועיות לאקדמיה.

הדבר שאנחנו שמים עליו דגש ובצדק, זה לראות שלא דורכים אחד על השני. כלומר שאם אנחנו מקיימים אירוע מאד גדול של הוועדות בנושא נשים, אנחנו לא נעשה את זה גם באקדמיה או בפלילי, או בכל תחום אחר.

 

עו"ד חיה מנע:

כמה הושקע בתקציב בקדנציה החולפת בוועדות הקשר, שפעם היו גולת הכותרת של המחוז ובקדנציה האחרונה לא היו מספיק בולטות?

 

עו"ד ליאור שפירא-היו"ר:

אני מציע שתתחילי תחילה בלספר לנו איפה יש וועדות קשר.

 

גב' דנה אורן ינאי – מנכ"לית המחוז:

למעשה, גם וועדות הקשר זו נקודה חשובה. וועדות הקשר אתם מקימים. הרעיון של וועדות הקשר זה לייצר סניפים למחוז. כלומר, שאם בית הלשכה או בית המחוז יושב בתל אביב, הרעיון לייצר פעילות גם בהרצליה, רמת גן, גבעתיים, חולון בת ים, קרית אונו.

 

עו"ד חיה מנע:

כלומר שיש פריפריה למחוז.

 

גב' דנה אורן ינאי – מנכ"לית המחוז:

בסוף הרעיון הוא לייצר פעילות שהיא מחוץ לתל אביב. יש וועדות שהיו פעילות יותר ויש וועדות פחות. בהרצליה היו מספר רב של פעילויות. גם בחולון יצרנו שם פרויקט של גישור של עורכי דין, כאשר לימדו ילדים איך לעשות גישור בבתי ספר. לקחו סכסוכים שנמצאים בתוך בתי הספר ולימדו את הילדים. זה נקרא פרויקט המגשר הצעיר. זה הפרויקט שוועדת הקשר לקחה בחולון. בהרצליה גם היו כנסים.

 

עו"ד חיה מנע:

כמה מתוך התקציב הכולל הוקצע בקדנציה הזו לוועדות קשר?

 

גב' דנה אורן ינאי – מנכ"לית המחוז:

אני יכולה לבדוק לך כמה בפועל ואם אני לא טועה, התקציב המוקצע היה סביב 50 אלף ₪.

 

עו"ד חיה מנע:

כמי שהייתה יו"ר ועדת הקשר רמת גן, בקדנציה החולפת ובקדנציה הקודמת- אני יכולה גם להשוות. בקדנציה הקודמת, לא האחרונה, היה תקציב ואז יכולנו לעשות ערבי עיון, הרמות כוסית לקראת חגים ומפגשים, קשר עם הקהילה, כלומר שהיינו באים לבתי אבות, לבתי חולים ומחלקים משלוחי מנות. היה כאילו גם חיבור קהילתי. זה כמו הנטווק, אבל בעצם מן קהילה שהגיעה ביחד לשמוע הרצאות, לעשות מפגשים, לעשות הרמות כוסית. דברים שבאמת חיברו את הקהילה הזו. היו שיתופי פעולה, שמצריכים תקציבים, כמו לקחת אולם, כיבוד, כאשר ההרצאות היו ללא עלות. זה היה דבר, לדעתי, מאד חשוב שפיתח יוזמות וצריך להחזיר את זה. אני רואה את הרצון הזה מתוך השטח ואני יודעת שגם קבלתי הרבה מאד פניות. יש שם חלוקת יומנים ולמה צריך להגיע לקבל יומן בבית הלשכה, ולמה לא להגיע לקבל יומן במשרד של מישהו שהוא יו"ר ועדת קשר – הרבה יותר קל ונוח, אם יש אחד כזה שנמצא ב'בסר'. ולמה כולם צריכים להגיע לפה, לשלם חניה, לעלות למעלה וכו'. בעבר עשו את האפשרות הזו.

 

עו"ד תומר בכר:

אפשר גם לעשות את זה באמצעות האקדמיה בוועדות המקצועיות, שההרצאות שלהם וימי עיון שלהם יהיו בפריפריה של המחוז.

 

עו"ד חיה מנע:

בודאי. זה נכון, אבל זה שיתוף פעולה, כי יש את המתנדבים בכל מקום – אותם עורכי דין שרוצים לתת, אז צריך לתת את הבמה ואת האפשרות.

 

עו"ד דניאל חקלאי:

יש גם לשכות קשר שעובדות ביחד ועושים ביחד הכל.

 

האם התשלום לפעילות של האקדמיה יפחית את הכמויות?

 

גב' דנה אורן ינאי – מנכ"לית המחוז:

אנחנו ראינו בצורה מוחלטת אירועים שהם ללא תשלום, שהם פחות טובים לאירועים בתשלום. מצד אחד זו המציאות. גם אירועים מאד גדולים ומושקעים שהשקענו בהם ברמת הכיבוד, ברמת האומנים – ראינו שאנשים שלא משלמים, נרשמים ולא באים. בשלב מסוים גם עוצרים הרשמה ואז אנחנו רואים את יחס ההמרה מאד קיצוני. מצד שני אנחנו מאד רוצים לתת, כמו לצעירים, אירועים ללא עלות, אבל אנחנו רואים שלא התשלום הוא מהווה החסם.

 

עו"ד דניאל חקלאי:

השאלה – האם זה יצר חסם לבריחה של אותם אנשים שלא נרשמו? האם נרשמה ירידה מסוימת?

 

עו"ד ליאור שפירא-היו"ר:

אציין שבהמשך הישיבה נמנה את וועדת הכספים. הוועדה תביא את הצעת התקציב אלינו ואז אני חושב שנוכל לשאול בצורה יותר חכמה את כל השאלות שאתה שואל עתה, כי לי למשל חסר את כל המידע שאתה מדבר עליו ואם אתה שואל, אני לא יכול להיות חלק מהשיחה.

ברור שנעשה דיון ונלבן את הדברים שאנחנו לא בדיוק מבינים בהם ובונים על רון ותומר החברים הוותיקים שיעזרו לנו.

 

לצערי, אני מוצא לנכון להתנצל שוב, כי אני לא רגיל לקבל סדר יום כמו שחולק לכם הפעם. בעתיד זה ייראה אחרת. החומר יתקבל הרבה לפני הזמן. אנחנו פשוט בסד זמנים שאילצו אותנו על ידי המועצה הארצית, כי יש לנו מינויים סטטוטוריים במועצה הארצית ועל פי חוק אנחנו מחויבים להתכנס מספיק זמן לפני , על מנת שהם יוכלו לפרסם את הוועדות הסטטוטוריות לבחירת שופטים ולבחירת שופטים צבאיים, דיינים וכו'. אכן הפעם זה פחות מוצלח. ואני מתחייב שבפעם הבאה גם יהיה לכם הרבה יותר זמן, גם תקראו את החומר.

 

אעבור עתה לסעיף 4 שעל סדר היום :

 

מינוי מ"מ יו"ר המחוז

 

 

עו"ד ליאור שפירא-היו"ר:

בקדנציה הקודמת לא מינו מ"מ יו"ר ורצה הגורל שיו"ר הועד הפך להיות ראש הלשכה ואז היינו בסיטואציה של לינבו, שלא היה יו"ר ולא הייתה דרך אפילו למנות את היו"ר, כי לא הייתה דרך בחוק. כך או כך המינוי שאנחנו עושים הוא ראוי, גם  אם לא היו תקלות, אבל העדפתי שזה יקרה בישיבה הראשונה כדי שלא נחזור על הטעות. מכל האנשים פרסמנו למ"מ יו"ר והגישו הצעה – משה טייב, שאני מאד שמח שעשה את זה. משה טייב הגיש הצעה להיות מ"מ יו"ר. זה ענין טכני ומאחר שהוא היחיד שהגיש את הבקשה, אנחנו ממנים אותו פה אחד כמ"מ יו"ר ועד מחוז תל אביב.

 

עו"ד משה טייב:

תחילה, תודה רבה לעמית שלא נמצא כאן עתה אבל בלי העזרה שלו, זה לא היה קורה. תודה גדולה לליאור על התמיכה, על העזרה. לפני הבחירות התחלנו ללכת ביחד ואנחנו הולכים ונלך עוד את ה-4 שנים האלה ביחד. כמובן לדנה שהייתה לצדי לאורך כל הדרך וגם תהיה למשך 4 השנים הקרובות. וגם לכל אחד ואחת מכם שלא הגישו מועמדות וגם מי שהגיש את המועמדות הסיר אותה בצורה חברית. זה לא מובן מאליו שכולנו התכנסנו ובחרתם בי וזו זכות גדולה. זו פעם ראשונה שאני בוועד המחוז ואני לוקח את התפקיד הזה בצורה מאד רצינית והולך להשקיע.

אנחנו באמת מתכוונים, וזה לא מס שפתיים, אלא שזו מהפכה חיובית כדי להפוך את המחוז הזה, למה שהוא צריך להיות. יש לי השקפת עולם די ברורה. חיה, תומר וליאור וכולם מכירים אותה. אני חושב שאנחנו צריכים לעבוד ללא הפסקה עבור הציבור שבחר בנו וזו המטרה וכך יקרה.

יושב פה מגוון רחב מאד של עורכי דין ואני חושב שהאתגר המרכזי שלנו, מעבר לאתגר השירותי, שבבחירות בדר"כ במחוז תל אביב יש בערך סדר גודל של 25% הצבעה. זה בערך אותם אנשים שמשתתפים בפעילות. אנחנו חייבים למצוא את הדרך לפנות לקהלים אחרים. יש פה אנשים שהיו מאותם 75% שהלשכה לא מעניינת אותם. זה האתגר שלנו, כדי למצוא איך אנחנו לכל אחד ואחת במחוז מעניקים ערך, מעניקים משהו שהוא אומר- 'שווה להיות חבר ועד מחוז תל אביב'. זה האתגר שלנו ואנחנו נעשה את זה, רק אם כולנו נעבוד בשיתוף פעולה ובאחדות. אנחנו נעבוד עם אחדות כלפי מעלה עם המועצה הארצית ועם עמית, כשאנחנו רואים את הדברים בעין אחת ונעבוד ביחד וגם אנחנו ביננו חייבים לעבוד ולשתף פעולה. לא תהיינה הנחות לאף אחד. מאחר שהבחירות האלה גם עשו גל צונמי והוציאו החוצה הרבה מאד מעסקני הלשכה, נשארו באמת האנשים הטובים. נכנסו אנשים מעולים ונשארו אנשים טובים. המטרה היא לשתף פעולה ולעבוד בצוותים, אבל גם לא לוותר על כלום. כלומר שלא יהיו הנחות לאף אחד. מי שלא ייתן תפוקה בוועדה המקצועית – לא יהיה בוועדה המקצועית. מי שלא ייתן שירות כמו שצריך – לא יהיה. ולכן הדברים מעכשיו צריכים לעבוד בצורה מאד אינטנסיבית, כמו מכונה משומנת שעובדת. בהתחלה נתחיל קצת לאט, אבל אנחנו נגביר תוך כדי תנועה. ואכן שיתוף הפעולה שלכם מאד חשוב לנו. תודה רבה על האמון ואני מאמין ובטוח שנצליח. ואם למישהו יש ביקורת עלי, על היו"ר, על הלשכה, על המחוז – כל דבר להציף, כי אנחנו נבנים מתוך הביקורת.

אחד הדברים שאני רוצה לעשות – בסוף כל הרצאה לתת ואוצ'ר או לתת SMS למי שהיה והשתתף בהרצאה, לקבל פידבק. אנחנו רוצים רק את הטובים ביותר שירצו, שיהיו. וועדות מקצועיות יצטרכו להסביר לנו מה הם עשו וכל הזמן יהיו מערכי בקרה.

תודה רבה לכם.

 

 

החלטה

ועד מחוז תל אביב ממנה פה אחד את עו"ד משה טייב כמ"מ יו"ר המחוז.

 

 

בחירת נציג המחוז למועצה הארצית

 

 

עו"ד ליאור שפירא-היו"ר:

אבהיר שהמועצה הארצית של לשכת עורכי הדין מורכבת למיטב זכרוני מ-44 חברים, כאשר 28 מהם מגיעים בהצבעות הרגילות, כמו שנבחרים חברי כנסת בהצבעה ישירה. עוד 12 חברים מגיעים מהמחוזות, 2 מכל מחוז. היו"ר ועוד נציג מהמחוז שמוקפץ לוועד המרכזי ועוד 4 חברים שהם סטטוטוריים.

בעבר, כמו גם היום יש משקל רב מאד לנציג שמצטרף. גם כאן פנינו אליכם במסגרת ההצעה, וגם כאן מ"מ יו"ר המחוז הוא היחיד שהגיש בקשה להתמנות. ולכן גם במקרה הזה אנחנו ממנים את עו"ד משה טייב כנציג שלנו למועצה הארצית.

 

החלטה

ועד מחוז תל אביב בוחר בעו"ד משה טייב כנציג המחוז למועצה הארצית.

 

 

 

 

בחירת מורשה חתימה

 

 

עו"ד משה טייב:

אנחנו עוברים לבחירת מורשה חתימה. יובהר שיש לנו שכבות:

      שכבה מקצועית;

      שכבה של הנבחרים;

כל שיק נחתם על ידי שתי הקבוצות, אחד מכל קבוצה. אנחנו צריכים למנות מורשה חתימה. העברנו את מי שאנחנו מציעים כמורשה חתימה, כאשר יש פה שאלה בעיקר פרקטית – מי הכי נגיש, מי יכול לסייע, כי לפעמים צריכים דברים מהרגע להרגע. שלחנו לכם את השמות שהוצעו:

מרלין שושנה

רועי קנת

רפי אסרף

מירי נתן

אהרון אקסול

משה טייב

 

נצביע עתה על מורשה החתימה על פי הרשימה שהוצעה.

 

 

עו"ד ליאור שפירא-היו"ר:

אני הייתי רוצה לחלק את החתימות: א' ו-ב'.

      קבוצה א' – יהיו גורמי המקצוע והלשכה (דנה ומנה"ח)

      קבוצה ב' – על פי הרשימה שהוצגה.

עד שנגיש אחרת זה יהיה על כל סכום, מסכום אפס וכולל.

 

עו"ד דניאל חקלאי:

בייחוד מכיוון שמדובר בכספי ציבור.

 

עו"ד ליאור שפירא-היו"ר:

נחליט על אחד מכל קבוצה.

מנסיוני כמורשה חתימה של לשכת עורכי הדין, אני ממליץ לכם שתמיד תחתמו אחרי שראיתם שגורמי המקצוע חתמו ולא לפני. אל תחתמו על שיק שקבלתם כאשר גורם מקצועי לא חתם עליו קודם.

 

החלטה

ועד מחוז תל אביב בוחר בחברים הבאים כמורשה חתימה:

מרלין שושנה

רועי קנת

אסרף רפי

מירי נתן

אהרון אקסול

משה טייב

דנה אורן – מנכ"לית המחוז

אנה ברוק – מנהלת חשבונות

 

גב' דנה אורן ינאי:

מחר נמציא טפסים לכל מורשה החתימה, פלוס הפרוטוקול ועם זה נלך לבנק ונעשה את התהליך עם כל אחד מהחברים בנפרד.

 

עו"ד ליאור שפירא-היו"ר:

אני פדנט בנושא הזה. ייתכן שבעתיד נתכנס כאן כולנו ואולי נחליט על סכום מסוים ששתי החתימות שלכם יספיקו. מאחר שהיום לא היינו מוכנים לזה, נצטרך להתכונן לזה.

 

עו"ד ליאור שפירא-היו"ר:

אני מבקש שבישיבה הבאה יובאו לנו הנתונים מבחינה סטטיסטית של כמות הכספים מסכום X  עד סכום מסוים שנחליט עליו ושעליו רק גורמי המקצוע חותמים. כלומר כמה תשלומים יש לנו מעד 1000 או עד 5000 ₪. תכיני טבלה מסודרת של התשלומים כדי שנדע לקבל החלטה מושכלת לגבי הסכום שגורמי המקצוע אמורים לחתום עליו.

 

 

מינוי ועדת כספים של מחוז תל אביב

 

 

עו"ד משה טייב:

הוועדה הבאה שאנחנו רוצים למנות היא ועדת כספים. כמדומני, לא הייתה וועדה כזו בפעם הקודמת, אבל הוועדה הזו חשובה על מנת לבקר את הדרג המקצועי, לבדוק מה קורה עם הכספים של המחוז וגם לתת לנו תמונה ברורה לגבי המצב דהיום וגם תוכנית עתידית בכל אחת מהפעילויות ולקראת גיבוש התקציב של הוועד ואח"כ של המועצה הארצית, כך שיתנו לנו את הכלים וישקפו לנו את המצב. אנחנו מציעים לוועדת הכספים את החברים הבאים:

       גלעד דמרי – יו"ר. גלעד הוא רו"ח והיה מנכ"ל של חברת ענק. בפן המקצועי הוא משפטן והוא מבחינה מקצועית מתאים מאד לתפקיד. גלעד הסכים להירתם.

      רועי קנת

      גיא קנפו

      רון קליין – רו"ח.

רון קליין הוא רו"ח ושימש בעבר כסמנכ"ל כספים של עלית שטראוס. אני לא יודע אם הוא יהיה לתקופה מאד ארוכה, אבל לפחות בהתחלה כדי שנבין מה קורה ואיך מנהלים את העסק. אני בטוח שלפחות בשנה הראשונה הם ילוו אותנו.

 

עו"ד תומר בכר:

מה הסמכויות המיועדות של וועדת הכספים?

 

עו"ד ליאור שפירא-היו"ר:

הסמכויות נגזרות מהאישורים שניתן להם. הם יציגו בפנינו תקציב, הם יראו לנו מה קורה במחוז ואנחנו נצטרך לאשר.

 

עו"ד חיה מנע:

בהצגה של הדברים, בהתחלה, חשוב לדעת מה התקציב היום ומה המצב הכספי ואם יש לנו גרעונות.

 

עו"ד משה טייב:

וועדת הכספים תשב ותיתן לנו בישיבה הבאה פירוט בעניין.

אם מישהו רוצה להצטרף לוועדה חשובה זו, שיש בה הרבה עבודה – אפשר לצרף חברים אחרי הישיבה הבאה.

האם יש מתנגדים לרשימה זו?

באין מתנגדים – מאשרים פה אחד.

 

החלטה

ועד מחוז תל אביב ממנה פה אחד לוועדת הכספים את החברים הבאים:

גלעד דמרי – יו"ר

רועי קנת

גיא קנפו

 

 

 

השלמת חברי ועדת אתיקה

 

 

עו"ד משה טייב:

פנה אלינו יו"ר ועדת האתיקה המחוזית, עו"ד ערן גולן וסיפר שבמהלך הקדנציה האחרונה נתקל בקשיים ממשיים לנהל את הוועדה. הרבה מאד פעמים לא היה לו קוורום, אנשים לא הגיעו ויש גם חברים שביקשו להיגרע מהרשימה. על כן הוא ביקש באופן מיידי ועל מנת שהוועדה תוכל לעבוד ולפעול למנות מספר חברים נוספים. השמות שאנחנו מציעים הם על דעתו של ערן שגם הציע אותם וגם שלחנו את קורות החיים שלהם אליכם. החברים הם:

עו"ד יעקב שטרן

עו"ד מיה אוברבאום

עו"ד אלי כהן קגן

עו"ד עינת ברנע

עו"ד עדי יעקבי

 

עו"ד דניאל חקלאי:

כמה חברי וועדה יש בסה"כ?

 

עו"ד משה טייב:

25 חברים.

 

עו"ד דניאל חקלאי:

לכמה זמן הם נבחרים?

 

עו"ד משה טייב:

ל-4 שנים.

 

עו"ד תומר בכר:

לי היה חסר בקורות החיים שנשלחו – ידע לגבי ניסיון ועיסוק. מה הניסיון מבחינת הנגיעה לתחום הזה?

 

גב' דנה אורן ינאי:

בכל מקרה הם גם עוברים את וועדת המנויים.

 

עו"ד חיה מנע:

ועדת האתיקה בחוק מורכבת מכל תחומי ענין – פלילי, נזיקין, אזרחי. האתיקה זה משהו שלומדים. אתה מקבל את החוק, מקבל הדרכה, הולך להשתלמות ואז את יודע מה זה האתיקה. ואתה חייב גם לדעת, כי אם אתה מתמחה בתחום הנזיקין ומגיע אליך תיק, יהיה לך יותר קל להבין בנסיבות המקרה.

 

עו"ד משה טייב:

יש מנעד, שכן יש חלק שהם כבר וותיקים ויש חלק שהם צעירים.

 

עו"ד תומר בכר:

אני רוצה להוסיף משהו למה שנאמר פה, גם כמי שהיה חבר וועדת אתיקה קודם – מה שחשוב בתמהיל בוועדת האתיקה, זו נקודה שאמרת ואני לא ידעתי, שכן כולם הגיעו דרך המלצות של ערן גולן.

 

עו"ד משה טייב:

לא אמרתי כולם, אמרתי רובם.

 

עו"ד תומר בכר:

התמהיל צריך להיות מורכב גם מאנשים שבאים מהפרקטיקה הפרטית וגם מאנשים שקשורים מהפרקטיקה הציבורית יותר, ואני לא ראיתי את התמהיל הזה, לפחות ממה שאני ראיתי בקורות החיים שהועברו אלינו. לדעתי, רובם הגיעו מהפרקטיקה הציבורית ואני לא יודע איך החלוקה כרגע בוועדה, אבל זה יכול להיות בעייתי, אם יהיו שם יותר, הגם שאני לא חולק של כל מי שהוצע ויכול להיות שכל מי שהוצע יכול להתאים לגמרי. אני מדבר באופן כללי שהוועדה צריכה בסופו של דבר להפעיל תמהיל של גם וגם, כי יש המון דברים באתיקה שנוגעים לפרקטיקה הפרטית, ומי שמגיע מהפרקטיקה הציבורית לא יידע אפילו 'איך לאכול את זה בכלל'.

 

עו"ד משה טייב:

אתה צודק וזו הנקודה. ערן בכוונה ביקש את האנשים האלה. ליאור הוסיף אחד  וגם אני הוספתי חבר לוועדה. ערן יודע מה יש בוועדה ולמעשה הוא ניתב את האנשים האלה, ביחס למה שיש לו בוועדה. הוא גם דיבר על צרכים ספציפיים.

 

 

עו"ד חיה מנע:

אני רוצה להתייחס ולומר כחברה כיום בוועדת האתיקה. אני חברה היום בוועדת האתיקה של המחוז. מאחר שלא ראיתי קורות חיים של החברים, גם לא ראיתי שכולם מגיעים מהתחום של הפרקטיקה הציבורית, אבל בהחלט צריך לשמור על הייצוג הזה.

 

עו"ד ליאור שפירא-היו"ר:

אני מודה שאני דווקא מאד השתכנעתי מהטיעון של תומר, שאנחנו צריכים לדעת איזה חברים מתקבלים לוועדה. בכל אופן, כפי שאני מניח שגם אחרים, לא יודעים כרגע איך ההרכב של 20 החברים האחרים. אנחנו לא מכירים כל כך את הצרכים שלהם ולכן ומאחר שאני באמת מתכוון שהישיבות שלנו יהיו בתדירות יחסית קרובה, אני לא צופה שזו תהיה בעיה גדולה, אם נוריד את הנושא מסדר היום ובישיבה הבאה נזמין גם את עו"ד ערן גולן שייתן לנו דין וחשבון ומצב כך שנבין גם אנחנו מה קורה שם ובהתאם לכך נבחר. אני חושב שיותר מדי אנשים שעוסקים בדבר אחד ופחות אנשים שעוסקים בדבר שני עלול לגרום לעיוות שאנחנו לא רוצים שיקרה.

 

עו"ד רועי קנת:

גם הייתי מוסיף שאלות נוספות לשאלון שכבר נשלח, שיהיה לנו קצת יותר רקע.

 

עו"ד מירב בר זיק:

אני מציעה שבישיבה הבאה נוכל לקבל החלטה מושכלת ולא לטחון את זה שוב. אולי כדאי לשלוח תמהיל או הסבר לעניין של מה רצוי בהרכב המלא – ניתן לשלוח אלינו לפני הישיבה, כדי שנהיה יותר מוכנים.

 

עו"ד ליאור שפירא-היו"ר:

אתם תמיד תקבלו את החומר לפני.

 

קריאה:

אני מניח שההמונים לא צובעים על הדלתות להיכנס ולהיות חברים בוועדת האתיקה,

 

עו"ד בת אל וולנטיין:

לדעתי, כל אלה שלא הצביעו עד עכשיו, ולא נכנסו לאתר ואולי באמת ניכרת רוח השינוי והמעורבות של הרבה מאד עורכי דין שגם הגיעו להצביע בפעם הראשונה – אפשר לחשוב על משהו שיפנה לקהלים נוספים ואולי נקבל עוד אנשים שבאופן קלאסי עד עכשיו לא היו ערים למה שקורה בלשכה.

 

 

עו"ד ליאור שפירא-היו"ר:

את צודקת.

 

 

עו"ד דניאל עו"ד דניאל חקלאי:

אני גם אשמח לראות בכלל את הרשימה של כל 20 החברים האחרים, כדי לראות איזון מגדרי, איזון בין פרטי לציבורי וכל ההיבטים הללו.

 

עו"ד ליאור שפירא-היו"ר:

בסדר גמור.

 

עו"ד ליאור שפירא-היו"ר:

ישיבות מועצה או ישיבות ועד מנוהלות כך שהיו"ר קובע את סדר היום ואז אנחנו דנים ומצביעים והוא יכול להוריד ולהסיר דברים מסדר היום; אני ניסיתי להעביר במועצה הארצית בישיבתה האחרונה שינוי תקנון שיאפשר גם לנבחרי הציבור להעלות בכל ישיבה שני דברים לסדר היום ולדבר עליהם, ואז אנחנו והמועצה נחליט ביחד – מה עושים אתם ולא להשאיר את כל הכוח אצל יו"ר. מסיבות שאני לא מצליח להבין ולא הצלחתי להעביר את זה במועצה הארצית. פעם ראשונה בחיי שמעתי שפוליטיקאים או נבחרי ציבור לא רוצים להשמיע את דעתם. זה היה הזוי. אני מקווה שבקדנציה הזו זה ישתנה. ואני מתכנן להעביר את זה כאן, על מנת לאפשר לכל אחד ואחת מכם להביע את דעתכם ללא דברים שאתם צריכים לסדר היום, גם בלי אפשרות של היו"ר למנוע את זה ולדבר במשך 5-7 דקות בעניין של הנושא ואנחנו נחליט מה עושים. ויש עוד כל מיני דברים, בנושא שאילתות וכדו'. כל זה נביא בצורה מסודרת לישיבה הבאה.

 

בנוסף, אם מישהו רוצה להיות חבר בוועדה או לנהל אותה או להיות יו"ר של וועדה – אפשר לפנות ולהגיד זאת למשה.

נביא רשימת שיבוצים של כל הוועדות ומי שרוצה לעסוק ולעשות בגאנט הכללי של כל וועדות המחוז, או אם יש מי שרוצה להיות פעיל בדבר הזה – יוכל אף הוא לפנות וליידע את משה.

 

ואם אינכם רוצים לא את זה וגם לא את זה- בישיבה הבאה נתחיל כבר להזרים לכאן חברים על מנת שתאשרו את מנויים.

נושא היו"רים – ידון אף הוא בישיבה הבאה. אחרי שנדע בדיוק מה קיים.

 

עו"ד משה טייב:

באשר לשאלתו של ליאור לגבי הוועדות המקצועיות – אפשר לדבר על זה אבל לא נצביע על זה. למעשה ישנם חברי נשיאות, שהם יו"ר הוועדה, מ"מ וסגן. וכך ישנם כל מיני גישות, כאשר בהיסטוריה היה יו"ר אחד, מ"מ וסגן אחד, וזה השתנה לפי דעתי לפני כ-15 שנים והתחיל ריבוי של יו"ר, מ"מ וסגנים. היה בזה דבר טוב מפני שאנשים התחילו לעבוד, כי כאשר היינו תלויים באדם אחד, אם הוא לא עבד אזי כל הוועדה הייתה משותקת. מצד שני, למשל במועצה הארצית בקדנציה האחרונה היה ריבוי, לטעמי, לא טוב ולא בריא של 4 יו"רים ואין ספור סגנים, כאשר בעצם היה בזה זילות של התפקיד וגם היה קושי גדול להניע וועדה, בייחוד כש-4 אנשים הם יו"ר, אזי כל אחד מושך לכיוון אחר וכלום לא קורה. בוועד המחוז המצב היה הרבה יותר הגיוני, כאשר היו 2 יו"רים במקסימום, מ"מ ועוד כמה סגנים, כשזה היה תלוי בגודל הוועדה. השאלה היא – האם יש לקבוע סטנדרט של נניח,2 יו"רים, מ"מ, 2 סגנים וזהו, או לעשות את זה באופן דינמי כשכל וועדה תהיה לפי העניין.

אומר את דעתי האישית, הגם שאני חושב שצריך לקיים על זה דיון יותר מעמיק בפעם הבאה, אולם מאחר שאולי נרצה כבר להעלות שמות של חברים בפעם הבאה, אולי כדאי להתכנס למשהו. אני חושב שהדבר הנכון הוא להגביל לשני יו"רים משותפים. שני יו"רים זה סביר, זה עדין מכובד, מ"מ אחד ושניים-שלושה סגנים. הרציונל הוא לא לעשות זילות של הוועדה מצד אחד ומצד שני לאפשר ולתת מכובדות.

 

עו"ד חיה מנע:

מה הסמכות של הסגנים?

 

עו"ד משה טייב:

רוב הדברים הם ענין של תארי כבוד. יש כאלה שאומרים שהסגן נותן להם מוטיבציה לעשות ולעבוד, הוא דוחף לעשייה.

 

עו"ד חיה מנע:

זה עוזר וצריך לזכור שזו התנדבות. זה עוזר לתפעול, אבל עדין צריך לשמור על גבול הטעם הטוב.

 

עו"ד גיא קנפו:

אני חושב שהאופציה השנייה היא יותר חכמה, כי יש וועדות מקצועיות שהיקף הפעילות שלהם הוא הרבה יותר גדול מאשר אחרות ולכן יהיה צורך ביותר יו"רים, או עוד סגן, אבל בשיטה שהיא גם מודולרית.

 

עו"ד משה טייב:

אני בקשתי מטלמור, שאחראית על הוועדות המקצועיות רשימה של איזה וועדות מקצועיות היו פעילות או פרסונלית מי היה פעיל, ואני חייב להגיד שמתוך כל הרשימה הזו מדובר על עשרה חברים. לכאורה, לפי הנתונים שאני קבלתי לא הייתה אף וועדה שמצדיקה חמישה חברי נשיאות, אפילו הגדולה ביותר ועדין חמישה הספיקו לכל וועדה. אני חושב שזה יותר קל לנו אחר כך להגביל את עצמנו.

 

עו"ד ליאור שפירא-היו"ר:

הרעיון של הרבה יו"רים נבע מהבטחות פוליטיות שעשו נבחרי ציבור לפני כן, ואז הם הבטיחו זאת לחברים. התמזל מזלנו, שאני לא הבטחתי לאף אחד. זו החלטה שלכם ומה שתחליטו – נקבל.

 

עו"ד תומר בכר:

אומר שאני נמצא בוועדות המקצועיות ובנשיאויות כבר למעלה מעשר שנים. אני לא מסכים להחלטה חד משמעית של שניים ואגיד גם למה- זה צריך להיות פקטור של מספר חברי הוועדה, כי מספר חברי הוועדה שופכים יותר פנימה, יותר נושאים לטיפול ויותר דברים שצריך לטפל בהם. ובנוסף, זה גם הנושאים והתוכן של הוועדה, כי יש וועדות שהשלושה עובדים ויש וועדות של שניים שאף אחד מהם לא עובד. צריך להסתכל על מה הוועדה ועל מה מדובר.

 

עו"ד מירב בר זיק:

אי אפשר בכל וועדה להחליט משהו אחר.

 

קריאה:

זה גם מאד שונה מוועדות קשר.

 

דוברת:

אם מבקשים להרחיב – אז מרחיבים. כלומר שהכלל הוא 2. לצורך העניין, אם יש וועדה ספציפית מאד פעילה ובאמת יש צורך להרחיב – אז מרחיבים.

 

עו"ד דניאל חקלאי:

למשל, קח וועדה שאני הייתי בה חבר, היא בעצם פוצלה לוועדות משנה,  כאשר כל וועדת משנה לקחה עצמה גם תפעול של משהו מסוים, כמו מענה לשאילתות, אם טיפול בקשר עם קהילה או דברים מעין אלה, ואז היה צורך שמישהו ינהל את זה ואכן 2 חברים לא הספיקו.

 

עו"ד ליאור שפירא-היו"ר:

ואם מישהו מ"מ יו"ר, אז הוא לא עובד?

 

קריאה:

אין בכל הוועדות מ"מ.

 

עו"ד בת אל וולנטיין:

יש פה ענין של טייטל, שלא באמת מענין אותי. אז אולי אפשר לעשות 5 אנשים שהם 2-2-1 ואז אם צריך את המ"מ לעוד יום ולא שעכשיו נפזר עוד. אבל לא הייתי מפספסת אנשים טובים על איזשהו ניואנס כזה בוועדות שהן יותר פעילות, שמבינות מה הנתונים של הוועדה משנה שעברה, שאגב, מאד מענין לסקור בעיני. השאלה המקדמית פה בעיני, זה תיאום ציפיות. מרגע שנותנים למישהו את הטייטל, גם להגיד לו- גם מצופה ממך לעשות משהו'. זה לא טייטל לשם טייטל וזו אכן השאלה המקדמית בעיני.

 

דובר:

הדיון הזה גם שונה בין הדיון פה לבין הדיון במועצה הארצית. כי פה אין לנו קשר עם הרגולטור. ברגע שיש קשר עם הרגולטור, המשחק שונה.

 

עו"ד משה טייב:

אפשר לקבוע שבכל וועדה יהיו מקסימום חמישה חברי נשיאות, שאנחנו קובעים שיהיו 2 יו"רים, אחד מ"מ, 2-3 סגנים = 6 חברי נשיאות. ובמידת הצורך נוכל לעשות איזשהי הצרכה. זה רעיון הגיוני ואני חושב שזה סביר. כך גם בלשכות הקשר.

 

עו"ד ליאור שפירא-היו"ר:

אולי אפשר שהיו"ר יוקפץ גם לארצי. בכל מחוז יהיה יו"ר, גם בארצי. כאשר אנחנו דנים בעניינים שקשורים למחוז, שגורמי המקצוע שעוסקים במחוז, יצטרפו כאן אתנו ונוכל לשאול אותם שאלות. אני מבקש להבא לדאוג להביא אותם גם וכן לזמן גם את היועמ"שית.

 

·     הדיון בנושא השלמת חברי ועדת האתיקה ידון ויושלם בישיבה הבאה של וועד המחוז, ביחד עם גורמי המקצוע שעוסקים בנושא.

·     לישיבות הבאות של ועד המחוז תזומן גם היועצת המשפטית ו/או גורמי המקצוע שעוסקים בנושא שנדון.

 

 

אני מודה לכולם, דרך צלחה. הישיבה נעולה.

 

*****  הישיבה נעולה  ******

 

 

סיכום החלטות מהישיבה:


מאשרים העלאת נושא לדיון של הקלטה וצילום של ישיבות הוועד

 

החלטה

·     פה אחד מאשרים להעלות כנושא לסדר היום אישור של צילום והקלטה של ישיבות וועד מחוז תל אביב שיופיע גם באתר וגם ב- LIVE.

 

 

הצגת חברי ועד המחוז וסקירת מנכ"ל את פעילות מחוז תל אביב

 

·     ועד המחוז רושם לעצמו סקירה נרחבת על המחוז כפי שהונח והוצג בפניהם בישיבה זו על ידי מנכ"לית המחוז, גב' דנה אורן ינאי.

 

 

מינוי מ"מ יו"ר המחוז

 

החלטה

ועד מחוז תל אביב ממנה פה אחד את עו"ד משה טייב כמ"מ יו"ר המחוז.

 

 

בחירת נציג המחוז למועצה הארצית

 

החלטה

ועד מחוז תל אביב בוחר בעו"ד משה טייב כנציג המחוז למועצה הארצית.

 

 

בחירת מורשי חתימה

 

החלטה

ועד מחוז תל אביב בוחר בחברים הבאים כמורשי חתימה:

·     מרלין שושנה

·     רועי קנת

·     אסרף רפי

·     מירי נתן

·     אהרון אקסול

·     משה טייב

·     דנה אורן – מנכ"לית המחוז

·     אנה ברוק – מנהלת חשבונות

 

 

 

מינוי ועדת כספים של מחוז תל אביב

 

החלטה

ועד מחוז תל אביב ממנה פה אחד לוועדת הכספים את החברים הבאים:

·     גלעד דמרי – יו"ר

·     רועי קנת

·     גיא קנפו

 

 

 

השלמת חברי ועדת אתיקה

 

·     הדיון בנושא השלמת חברי ועדת האתיקה ידון ויושלם בישיבה הבאה של וועד המחוז, ביחד עם גורמי המקצוע שעוסקים בנושא.

·     לישיבות הבאות של ועד המחוז תזומן גם היועצת המשפטית ו/או גורמי המקצוע שעוסקים בנושא שנדון.

 

 

***********

 

 

עו"ד הזקוק/ה להתאמת נגישות – יש לפנות אל נועם במייל noamk@tabar.org.il 
התחברות למערכת
מס׳ רשיון לא תואם
האתר החדש של ועד מחוז תל אביב כבר כאן! אם אתם נתקלים בבעיה במהלך הגלישה, אנא צרו קשר במייל support@talpress.co.il