פרסום פגישת ייעוץ ללא עלות בחסות ארגון מסחרי מהווה שידול לקוחות אסור
עובדות המקרה:
עורכת הדין הפונה ביקשה לקבל היתר לפרסום כתבה אודותיה בדף הפייסבוק של ארגון עסקי גדול, לצרכי התקשרויות של עובדים מהארגון שזקוקים לייעוץ מקצועי בתחום המעמד האישי בו היא עוסקת. לדבריה, במסגרת הפרסום מבקש הארגון גם לפרסם תמונתה ופרטי הקשר עימה תוך ציון והדגשה כי פגישת הייעוץ הראשונית תהיה ללא עלות כספית.
עמדת ועדת האתיקה:
הובהר לעורכת הדין הפונה כי המלצת ארגון מסחרי על עורכי דין כלשהם מהווה לכאורה פרסום אסור ושידול לקוחות פסול, וכך גם הכיתוב "פגישת ייעוץ ראשונית ללא עלות" אינו אפשרי מסיבות דומות.
עם זאת, הפונה הופנתה לתיקונים שנעשו בכללי הפרסומת בשנת 2018, לפיהם רשאים עורכי הדין לפרסם באינטרנט מאמרים מקצועיים וראיונות עימם (כולל תמונות), כל עוד יש לכך קשר לשירות המקצועי שאותו מבקש עורך הדין להציע, ואין בהם כדי ליצור רושם מטעה, או לגרום במישרין או בעקיפין לזלזול בעורך דין אחר, או לפגוע בכבוד המקצוע. כך גם רשאי עורך הדין לשלם בעד פרסום מאמרים מקצועיים וראיונות ובלבד שייכתב במפורש במקום הפרסום כי מדובר בפרסומת.