הפסקת טיפול עקב חילוקי דעות מקצועיים עם הלקוח

הפסקת טיפול עקב חילוקי דעות מקצועיים עם הלקוח

עובדות המקרה:

עורך הדין הפונה מייצג לקוחות בעסקה לרכישת נחלה במושב, במסגרתה הוסכם כי חלק מהתמורה תוחזק בידיו להבטחת תשלום כלל המיסים החלים על המוכר בעסקה. עם זאת, הסכום שהוסכם עליו בהקשר זה אינו משקף לטעמו את החשיפה האמיתית למס של המוכר בפער ניכר, ולמרות שהודיע על כך ללקוחותיו – אלו מסרבים לאפשר לו לפעול מול ב"כ המוכר בהקשר זה מחשש לאובדן העסקה. בנסיבות אלו מבקש עורך הדין הפונה לדעת האם עליו לכבד את בקשת לקוחותיו בידיעה שייתכן וכלל המיסים יהיה גבוה יותר והדבר עלול לעכב את העסקה, או להודיע להם שאינו יכול לייצגם עוד במצב שנוצר.

עמדת ועדת האתיקה:

הוראות כלל 13 לכללי לשכת עורכי הדין (אתיקה מקצועית), התשמ"ו-1986 מאפשרות לעורך הדין ליזום את הפסקת הטיפול בעניינו של לקוח ככל שנתגלעו חילוקי דעות ביניהם בנוגע לאופן הטיפול (בכפוף לאמור בס"ק (ב) ו-(ג) לכלל), אולם אין חובה על עורך הדין להפסיק את הייצוג אלא אם נוצרה מניעה חוקית או אתית.
חובתו של עורך הדין כשלוח וחובתו לנאמנות ומסירות ללקוח כוללת בתוכה מתן שירות מקצועי בהתאם להנחיות הלקוח, ככל שאין באלה כדי לסתור את הוראות הדין. הגם שחשיפה אפשרית לטענות רשלנות מקצועית אינה עניין שבאתיקה, הובהר לעורך הדין הפונה כי אין כל מניעה אתית בהחתמת הלקוח (ככל שהדבר נדרש) אודות ההנחיות הנובעות מחילוקי דעות מקצועיים שאינם עולים כדי מחלוקות המחייבות הפסקת טיפול.

שא/89718
התחברות למערכת
מס׳ רשיון לא תואם
האתר החדש של ועד מחוז תל אביב כבר כאן! אם אתם נתקלים בבעיה במהלך הגלישה, אנא צרו קשר במייל support@talpress.co.il