דרישת שכר טרחה ישירה מלקוח לשעבר לאחר החלפת הייצוג
דרישת שכר טרחה ישירה מלקוח לשעבר לאחר החלפת הייצוג עובדות המקרה: עורך הדין הפונה מבקש לשלוח דרישת שכר טרחה ללקוח שיוצג על ידו בתביעה נזיקית, לאחר שזה העביר את התיק לטיפולו של עורך דין אחר, ומבקש לדעת אם באפשרותו לפנות ישירות ללקוח בעניין זה, או שעליו לעשות כן באמצעות מייצגו הנוכחי בהליך הנזיקי. עמדת ועדת […]
מגע ישיר עם לקוח לשעבר לאחר קבלת התראה לפני תביעה מבא כוחו
מגע ישיר עם לקוח לשעבר לאחר קבלת התראה לפני תביעה מבא כוחו עובדות המקרה: עורך הדין הפונה קיבל התראה לפני תביעה מעורך הדין המייצג את לקוחו ומבקש ליצור קשר ישיר עם הלקוח כדי להסדיר את אי ההבנה כדבריו. מבקש לדעת אם בנסיבות אלו עליו לקבל את אישורו של עורך הדין המייצג. עמדת ועדת האתיקה: הוראות […]
מגע עם צד מיוצג: שליחת טיוטת כתב התביעה בניסיון להגיע להסכמות
מגע עם צד מיוצג: שליחת טיוטת כתב התביעה בניסיון להגיע להסכמות עובדות המקרה: עורך הדין הפונה מבקש לדעת אם ניתן לשלוח לצד שכנגד טיוטה של כתב התביעה שיוגש כנגדו עם פניה נלווית בניסיון להגיע להסכמות עובר לפתיחה בהליך המשפטי, והאם עליו לפנות במקביל גם לעורך הדין שהשיב מטעם הצד שכנגד למכתב ההתראה הראשוני שנשלח. עמדת […]
פניה לצד מיוצג בעניין כללי שאינו קשור ישירות לייצוג
פניה לצד מיוצג בעניין כללי שאינו קשור ישירות לייצוג עובדות המקרה: עורך הדין הפונה מייצג לקוח בתביעה שהוגשה נגדו על ידי רשות מקרקעי ישראל. במהלך הכנת כתב ההגנה נתקל עורך הדין הפונה בשורת כשלים, כדבריו, בהתנהלות הרשות והוא מבקש לדעת אם מותר לו לפנות ישירות לרשות ולהתריע על הכשלים, או שמא מדובר ב"צד מיוצג". עמדת ועדת האתיקה: ועדת […]
מגע עם אדם מיוצג – הזמנת מעקב של חוקר פרטי כנגד הצד שכנגד
מגע עם אדם מיוצג – הזמנת מעקב של חוקר פרטי כנגד הצד שכנגד עובדות המקרה: עורך הדין הפונה ייצג לקוח במספר תיקים בהם הצד הדומיננטי נגד הלקוח הינו עורך דין. לטענת לקוחו, עורך דין זה, בין היתר, מהמר בסכומים גדולים בחו"ל ומלווה כספים בשוק האפור בישראל. לצורך אימות המידע ואיסוף מידע העשוי לסייע בהגנתו המשפטית, […]