נייר המכתבים – כשכיר וכעצמאי
נייר המכתבים – כשכיר וכעצמאי עובדות המקרה: עורך הדין הפונה עובד כשכיר בחברה למתן שירותי ניהול ומטפל בהגשת תביעות כנגד דיירים סרבני תשלום. במסגרת זו ביקש לדעת האם עליו להוציא מכתבי התראה על גבי נייר מכתבים של החברה, תוך ציון העובדה שהוא משמש כעורך דין בחברה, או שמא עליו להוציא את המכתבים על נייר לוגו […]
פרסום מתן שירותים לעריכת ייפוי כוח מתמשך וקיום הרצאות
פרסום מתן שירותים לעריכת ייפוי כוח מתמשך וקיום הרצאות עובדות המקרה: עורכת הדין הפונה מבקשת לפרסם מתן שירותים לעריכת ייפוי כוח מתמשך בפייסבוק ובקבוצות וואטסאפ שונות, וכן מעוניינת לקיים הרצאות פרונטליות והרצאות באמצעים דיגיטליים (זום, וובינר וכו') תוך שיווק שירותיה בהקשר זה. עוד ביקשה עורכת הדין הפונה לדעת האם באפשרותה לפרסם מתן הנחות בשכר הטרחה […]
חובת ציון שם מלא בפרסומת
חובת ציון שם מלא בפרסומת עובדות המקרה: עורך הדין הפונה מבקש לדעת אם הוא מחויב לפרסם עצמו בשמו המלא, כפי שהוא מופיע במדויק בתעודת הזהות שלו וכן בחותמת שלו (בעל שם אמצעי בנוסף לשם הפרטי), הגם שהוא מוכר לסובביו בשמו הפרטי בלבד ואינו נוהג להציג את שמו האמצעי מחשש שיבלבלו בינו לבין אחר. עמדת ועדת […]
פרסום פוסט אודות ייעוץ משפטי בחינם לחוזרים בשאלה ולסטודנטים
פרסום פוסט אודות ייעוץ משפטי בחינם לחוזרים בשאלה ולסטודנטים עובדות המקרה: עורך הדין הפונה חבר בקבוצת פייסבוק של חרדים לשעבר ומבקש לפרסם פוסט על כך שהוא מעוניין לסייע לחוזרים בשאלה שזקוקים לייעוץ משפטי או לסטודנטים למשפטים בלימודיהם, ונכון לעשות זאת ללא תשלום. עמדת ועדת האתיקה: ועדת האתיקה הבהירה כי הפרסום המוצע בפנייה אינו עולה בקנה […]
פרסום המשרד באמצעות עטיית מסכות בד ממותגות
פרסום המשרד באמצעות עטיית מסכות בד ממותגות עובדות המקרה: עורך הדין הפונה מבקש לדעת אם ניתן לעטות מסכות בד ממותגות עם לוגו המשרד. עמדת ועדת האתיקה: האמצעים בהם רשאי עורך דין לפרסם את משרדו מנויים בכלל 3(א) לכללי לשכת עורכי הדין (פרסומת), התשס"א-2001. מסכות בד ממותגות עם לוגו המשרד אינן מנויות בכללים כאמור, ומשכך מדובר […]
פרסום מיזם אינטרנט לאיתור עורך דין וקבלת הצעת מחיר לייצוג
פרסום מיזם אינטרנט לאיתור עורך דין וקבלת הצעת מחיר לייצוג עובדות המקרה: עורך הדין הפונה מבקש לדעת אם קיימת מניעה אתית להקים אתר אינטרנט אשר יגבה דמי שימוש חודשיים קבועים וישווק את עצמו כפלטפורמה ללקוחות שמחפשים ייעוץ משפטי מעורך דין, במסגרתו יקבלו הצעת מחיר פרטית לאחר פנייה יזומה מצדם, וכן יספק שירותים לניהול וייעול ההתנהלות […]
פרסום יועץ מקצועי שאינו עורך דין באתר המשרד
פרסום יועץ מקצועי שאינו עורך דין באתר המשרד עובדות המקרה: עורך הדין הפונה מבקש לדעת אם ניתן לפרסם יועץ מקצועי של המשרד שאינו עורך דין, כגון- יועץ בתחום האנרגיה, תוך ציון מפורש של העובדה שהוא אינו עורך דין. עמדת ועדת האתיקה: כללי לשכת עורכי הדין (פרסומת), התשס"א-2001 אוסרים על עורך הדין לכלול באתר אינטרנט, במישרין […]
פרסום פגישת ייעוץ ללא עלות בחסות ארגון מסחרי מהווה שידול לקוחות אסור
פרסום פגישת ייעוץ ללא עלות בחסות ארגון מסחרי מהווה שידול לקוחות אסור עובדות המקרה: עורכת הדין הפונה ביקשה לקבל היתר לפרסום כתבה אודותיה בדף הפייסבוק של ארגון עסקי גדול, לצרכי התקשרויות של עובדים מהארגון שזקוקים לייעוץ מקצועי בתחום המעמד האישי בו היא עוסקת. לדבריה, במסגרת הפרסום מבקש הארגון גם לפרסם תמונתה ופרטי הקשר עימה תוך […]
שימוש בביטוי "ושות'" לתיאור משרד של עורך דין יחיד
שימוש בביטוי "ושות'" לתיאור משרד של עורך דין יחיד עובדות המקרה: עורך הדין הפונה ביקש לדעת אם יוכל להוסיף לשמו בכותרת נייר המכתבים שלו את המלה "ושות'", הגם שהוא עובד לבדו במשרד ומקיים קשרי שיתוף פעולה עם מספר קולגות. עמדת ועדת האתיקה: ועדת האתיקה הבהירה כי רישום המלה "ושות'" בשם המשרד יוצר מצג שמדובר במשרד […]
פרסומת: שילוט וכרטיסי ביקור בעיסוק כשכיר ועצמאי במקביל
פרסומת: שילוט וכרטיסי ביקור בעיסוק כשכיר ועצמאי במקביל עובדות המקרה: עורכת הדין הפונה מועסקת כשכירה במשרד ומעוניינת במקביל לעסוק באופן עצמאי בביצוע עסקאות מקרקעין עבור לקוחות משלה. עמדתה של ועדת האתיקה התבקשה בשאלה אם תוכל עורכת הדין הפונה לקיים את הפגישות עם לקוחותיה הפרטיים בחדר ישיבות של משרד עורכי דין אחר, כאשר במסגרת השכירות האמורה […]
פרסום סמל לוגו כקישור למאמר עיתונאי באתר האינטרנט המשרדי
פרסום סמל לוגו כקישור למאמר עיתונאי באתר האינטרנט המשרדי עובדות המקרה: עורכת הדין הפונה מבקשת לברר אם פרסום שורת סמלי לוגו של אתרי תקשורת באתר האינטרנט המשרדי כקישורים והפניות למאמרים בעיתונות שנכתבו על המשרד עולה בקנה אחד עם כללי הפרסומת. עמדת ועדת האתיקה: ועדת האתיקה הבהירה כי בהתאם לסעיף 3(ה) לכללי לשכת עורכי הדין (פרסומת), […]
פרסום בפייסבוק לצורך גיוס תרומות לטובת אחר
פרסום בפייסבוק לצורך גיוס תרומות לטובת אחר עובדות המקרה: עורכת הדין הפונה מבקשת לפרסם פוסט בפייסבוק לגיוס תרומות עבור חברה למקצוע שתיוותר בעילום שם ואשר נמצאת במצב כלכלי קשה בשל היותה מסורבת גט במשך למעלה מעשור. עמדת ועדת האתיקה התבקשה בשאלה האם תוכל הפונה להזדהות כעורכת הדין כדי להסיר חשש לגבי אמיתות הפוסט ובקשת התרומות, וכן […]