הפסקת ייצוג בהתאם לבקשת הלקוח
עובדות המקרה:
עורכת הדין הפונה ייצגה לקוח במספר עניינים שונים, לרבות הליך שמתנהל בבית המשפט, עד שזה האחרון דרש ממנה לחדול מלייצג אותו לאלתר לאחר שיחה נוקבת ביניהם, אולם לא ביקש להעביר את התיקים לעורך דין אחר וגם לא ענה לפניותיה לקבלת הנחיות בנושא זה.
עמדת ועדת האתיקה:
ועדת האתיקה הבהירה כי על פי הוראות כלל 13 לכללי לשכת עורכי הדין (אתיקה מקצועית), התשמ"ו-1986 הפסקת טיפול בלקוח תיעשה בהודעה אליו ובמידת האפשר באופן שלא יפגע בענייניו של הלקוח.
היה ומדובר בייצוג בעניינים שתלויים ועומדים לפני בית המשפט, הרי שנוסף על האמור לעיל ובהתאם לתקנה 473(ב) לתקנות סדר הדין האזרחי, התשמ"ד-1984 טעונה הפסקת הייצוג קבלת אישור של בית המשפט (כל עוד לא מינה הלקוח בא כוח מחליף).