חובת הנאמנות ללקוח אל מול כיבוד הערכאה השיפוטית

חובת הנאמנות ללקוח אל מול כיבוד הערכאה השיפוטית

עובדות המקרה:

עורך הדין הפונה מייצג לקוח בהליך פלילי בעבירות סמים, במסגרתו הוצאה תעודת חיסיון בהתאם לסעיף 45 לפקודת הראיות [נוסח חדש], התשל"א-1971 בקשר למידע המודיעיני שהיווה את הבסיס לחקירת החשדות כנגד הנאשם.
לאחר דיון בעתירה לגילוי ראיה אשר נמחקה בהסכמת עורך הדין הפונה בעקבות פרטים שנמסרו במעמד הדיון ולאור הערות בית המשפט בעניין, נחשף עורך הדין הפונה בשוגג לפרוטוקול הדיון שהתנהל בדלתיים סגורות ואשר בחלקו התנהל במעמד התביעה בלבד, וכתוצאה מכך נחשף למידע אשר לדעתו המקצועית יש בו פוטנציאל של ממש להועיל להגנתו של הנאשם. בנסיבות אלו התבקשה הכוונת הוועדה.

עמדת ועדת האתיקה:

ועדת האתיקה מצאה כי בשים לב לחובת הנאמנות והמסירות ללקוח ולצד זה לחובה לשמור על יחס של כבוד לבית המשפט ולעזור לבית המשפט לעשות משפט, כמו גם לכלל בדבר איסור הטעיה ביודעין של בית המשפט, מן הראוי ליידע את בית המשפט אודות הטעות שנעשתה על ידו בהפצת הפרוטוקול החסוי.
במקביל על עורך הדין הפונה ליידע את הלקוח באמור לעיל, תוך הבהרה כי הגם שאין אפשרות לשתף עמו את תוכנו של הפרוטוקול – הרי שמאחר שיש בדברים שנחשפו כדי לסייע להגנתו, בין בהליכי מו"מ ובין בפניה מחודשת לבית המשפט לגילוי הראיה החסויה, בדעתו של עורך הדין הפונה לפעול כך בעניין.

שא/89936
התחברות למערכת
מס׳ רשיון לא תואם
האתר החדש של ועד מחוז תל אביב כבר כאן! אם אתם נתקלים בבעיה במהלך הגלישה, אנא צרו קשר במייל support@talpress.co.il