מסירת מידע ומסמכים בנוגע לשירות המשפטי לנאמן בהליכי חדלות פירעון

מסירת מידע ומסמכים בנוגע לשירות המשפטי לנאמן בהליכי חדלות פירעון

עובדות המקרה:

עורך הדין הפונה ייצג לקוחות בהליכי חקירה, מעצר ושחרור מול רשות ניירות ערך, וקיבל עתה דרישה מהנאמן על נכסיהם בהליך חדלות פירעון להמצאת מידע ומסמכים בקשר עם השירותים המשפטיים שניתנו על ידו, וזאת בהתאם לסמכות הנאמן לפי סעיף 281 לחוק חדלות פירעון, התשע"ח-2018.

עמדת ועדת האתיקה:

בהתאם להוראות סעיף 90 לחוק לשכת עורכי הדין, התשכ"א-1961 חלה חובה לשמור בסוד דברים ומסמכים שהוחלפו עם הלקוח ושיש להם קשר ענייני לשירות המקצועי שניתן ללקוח, ואין לגלותם בכל הליך משפטי, חקירה או חיפוש זולת אם ויתר הלקוח על חסינותם. חיסיון עו"ד-לקוח, כמובנו בסעיף 48 לפקודת הראיות [נוסח חדש], התשל"א-1971, הוא חיסיון מוחלט כך שאין בסמכותו של גורם כלשהוא, מלבד הלקוח, לוותר על החיסיון או למנוע את תחולתו (ר' פרופ' ג' הלוי תורת דיני הראיות כרך ד בעמ' 267 והאסמכתאות שם).
עורך דין המקבל צו מגורם שיפוטי או דרישה מנאמן שהוסמך על-ידי בית המשפט לפי סעיף 281(ד) לחוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי, התשע"ח-2018 למסירת דברים ומסמכים, מחויב לבחון העניין לאור הכללים שנקבעו בפסיקה לעניין מעמדו והיקף תחולתו של חיסיון עו"ד-לקוח לרבות במסגרת הליכי פשיטת רגל (ר' למשל ת"א (מחוזי ת"א) 1795/88, 1794 וקסברג נ' סילביו נחום, פ"מ תש"ן (3) 45), ועליו לספק כל מידע הנמצא באופן מובהק מחוץ לחיסיון בהקשר הנדון, כגון – מסמכים רשמיים שאינם מותנים בייעוץ המשפטי (מסמכי רישום מקרקעין, צוואות וכו').
שונה המצב בנוגע לדברים ומסמכים עליהם חל חיסיון כאמור, לגביהם על עורך הדין לפנות לגורם השיפוטי הרלוונטי ולפרט בפניו אודות הטענה בנוגע לתחולת החיסיון.
ככל שמתקיים ספק בליבו של עורך-הדין לגבי תחולת החיסיון, עליו לנהוג כאילו יש חסיון וזאת עד למתן החלטה שיפוטית אחרת.

שא/90544
התחברות למערכת
מס׳ רשיון לא תואם
האתר החדש של ועד מחוז תל אביב כבר כאן! אם אתם נתקלים בבעיה במהלך הגלישה, אנא צרו קשר במייל support@talpress.co.il