מגע ישיר עם לקוח לשעבר לאחר קבלת התראה לפני תביעה מבא כוחו
עובדות המקרה:
עורך הדין הפונה קיבל התראה לפני תביעה מעורך הדין המייצג את לקוחו ומבקש ליצור קשר ישיר עם הלקוח כדי להסדיר את אי ההבנה כדבריו. מבקש לדעת אם בנסיבות אלו עליו לקבל את אישורו של עורך הדין המייצג.
עמדת ועדת האתיקה:
הוראות כלל 25 לכללי לשכת עורכי הדין (אתיקה מקצועית), התשמ"ו-1986 אוסרות על עורך דין, היודע כי הצד שכנגד מיוצג בידי עורך דין, לפנות אליו אלא באמצעות עורך הדין המייצגו או בהסכמתו, ואין נפקא מינה עם עורך הדין הפונה פועל בשם עצמו או מטעם לקוח.
נוכח האמור לעיל הבהירה ועדת האתיקה כי בנסיבות המתוארות קיימת מניעה אתית בפניה ישירה אל הצד שכנגד שלא על דעתו והסכמתו של עורך הדין המייצגו.